Боротьба з монополістом ПАТ «Київобленерго»

Причини постачання неякісної електроенергії

Передусім, слід розуміти причини постачання не якісної електричної енергії. Вони наступні:

У більшості випадків не якісна електрична енергія в мережі виникає внаслідок того, що самі споживачі споживають значно більшу потужність, ніж зазначена у них в договорах. Таким чином виникає колізія: згідно розрахунків Енергопостачальника, які базуються на сумі договірних потужностей кожного окремого споживача, напруга в мережі повинна бути якісною, але по факту наруга не тільки не відповідає ДСТУ 13109-97, але й нормальним умовам для існування

А проблеми подання не якісної електричної енергії з вини Енергопостачальника можна розділити на дві складові.

Застаріле обладнання (ТП, КТП) та лінії електропередач, термін експлуатації яких вже давно закінчився. А сам Енергопостачальник не квапиться його замінити.

Схеми електропостачання в Україні успадковані з СССР є не придатними для сучасних навантажень. Тобто передача енергії споживачам відбувається при напрузі 0,4 кВ. Тоді як в сучасних країнах світу передача енергії відбувається при напрузі 10кВ, далі на 5-6 споживачів встановлюється маленька КТП-0,4кВ. Відповідно там проблеми з неякісною напругою практично відсутні

Таким чином, згідно статистики НКРЕ за 2011 рік – 80% населення України отримують електричну енергію, яка не відповідає ДСТУ 13109-97 «Норми якості електричної енергії в системах електропостачання загального призначення»

Поради юристів: як захистити свої права?

Алгоритм дій для покращення якості електричної енергії може бути наступним:

1. Перевірити свою договірну потужність та відповідність встановлених вхідних автоматів номіналу зазначеному в договорі на постачання електричної енергії. Коли ви почнете скаржитись, то перше, що зробить Енергопостачальник – це обмежить Вам потужність відповідно договірної.

Якщо все у відповідності, переходьте до п.2, якщо ні, звертаєтесь до Енергопостачальника та :

отримуєте ТУ;

заключаєте договір на збільшення потужності;

сплачуєте кошти відповідно договору;

Енергопостачальник виконує роботи по збільшенню Вам потужності;

Підписуєте новий договір на електропостачання;

2. Пишете скаргу на ім’я начальника районного підрозділу стосовно неякісної напруги в електромережі. Та просите зробити заміри напруги та скласти відповідний акт. В більшості випадків Вам просто напишуть відписку, і все.

3. Робите самостійно акт замірів у довільній формі. Ваші заміри та складений акт Енергопостачальник звісно не визнає. Але даний акт Вам знадобиться пізніше. Він в подальшому буде точкою відліку зафіксованого факту надання неякісної напруги.

4. Пишете скаргу до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) та Держенергонагляд. На даному етапі Ваша задача зробити офіційні заміри та зафіксувати порушення. Це в компетенції Держенергонагляду.

5. Після того як Держенергонагляд зафіксував порушення, він видає Енергопостачальнику припис щодо усунення порушень. Які рано чи пізно Енергопостачальник зобов’язаний усунути.

6. Маючи на руках зафіксоване Держенергонаглядом порушення та невідповідність напруги ГОСТу звертаємось до Енергопостачальника з вимогою усунути порушення та відшкодувати 25% вартості сплаченої енергії від дати Акта (складеного вами в довільній формі).

7. Звертаємось до НКРЕ та АМК з скаргою та Актом від Держенергонагляду, в копії Енергопостачальник. Після цього Вашу проблему почнуть інтенсивно вирішувати.

Якщо проблеми з лініями електропередач та ТП незначні, то їх вдасться вирішити власними силами Енергопостачальника. Якщо ж проблеми глобальні, то НКРЕ буде рекомендувати розробити проект по модернізації та включити його в інвестиційну програму. Зазвичай в програму на наступний рік.

 

Важелі впливу

 Які санкції можуть застосувати:

НКРЕ – позбавлення Енергопостачальника ліцензії на діяльність.

АМК – 10% від оборотів за 1 рік.

Держенергонагляд – припис, обов’язків до виконання, та незначні штрафи.

Суть в тому, що 95% даних санкцій не застосують, але Енергопостачальник знає, що їх можуть застосувати, і дана ситуація вже на контролі у всіх відповідних контролюючих органах, тому він змушений виконувати необхідні роботи.

Ось така не дуже складна, але затяжна формула відстоювання права на якісну електричну енергію.

Варто зазначити, що по даному проекту нам знадобилося 3 роки, щоб добитися повної заміни електричної мережі (260 опор), та встановити 3 нових ТП. Вартість робіт склалдала більше 2 млн. грн. По часу самі роботи зайняли всього лише 3 міс. Але до цього потрібно було 3 роки писати листи у відповідні інстанції.

Та врешті решт позитивний результат було отримано і громада здобула свої законні права на отримання якісних послуг.

При будь-якому, повному або частковому, використанні текстових і графічних матеріалів сайту, hyperlink на www.prav.in.ua обов'язкове.
Яндекс.Метрика
44444